torsdag, oktober 13, 2005

Nobelpriset

Ingen Tranströmer i år heller. Attans. Men en engelsk dramatiker som jag aldrig hört talas om. Fast han verkar lite roligare än den hemska häxan förra året. (och innan någon kopplar det här inlägget till förra och skriker "mansgris!" - pröva att läsa något av Jelinek! Hon är en häxa - av ord, inte av kön!)

Ibland tror jag att Nobelkommittén sätter en ära i att inte välja ett namn som någon skulle tippa på: Oates, Tranströmer, Adonis etc - glöm Nobelpriset: ni är för kända!

Edit: Ok då, Günter Grass kände jag till innan, liksom Dario Fo. Och Szymborska har jag lärt mig älska i efterhand...

2 Comments:

Blogger Persson said...

Jelinek var ett stort feministiskt skämt! Pinter däremot skulle jag kunna acceptera, det är det stör mig mest...

14/10/05 14:15  
Blogger Karolina Lassbo said...

Jag är förvånad att de glömde dig! Dundetabbe!

15/10/05 00:43  

Skicka en kommentar

<< Home