fredag, november 11, 2005

Besökaren ringer gatukontoret


- Uppsala kommun, Gatukontoret
- Goddag, jag heter Lars Xxxxx och ringer från Besökaren. Jag åker ofta Kungsgatan och jag har där observerat skyltningen. Det står "Central station".
- Ja?
- Jo, det är skrivet i två ord och det kan ju inte vara riktigt. På samma vis som det är skillnad på en brun hårig sjuk sköterska och en brunhårig sjuksköterska så är det skillnad på en central station och Centralstation.
- Hm... ja, det har du rätt i.
- Har ni ingen som kollar skyltarna innan ni sätter upp dem?
- Ehm, ja, det kanske var av utrymmesskäl...
- Men orden står ju efter varandra. Det tar ju mindre plats att skriva ihop dem.
- Det har du rätt i, hördu, vi får titta på det där. Så skall det ju inte se ut.
- Nej, just det. Men då får jag tacka då.
- Tack själv.
- Adjö!

5 Comments:

Blogger Joshua_Tree said...

Skönt att du väljer diplomatins väg istället för att helt sonika slå sönder saker när du hittar särskrivningar. ;)

11/11/05 15:22  
Blogger deeped said...

Underbart besserwisseraktigt :)

12/11/05 14:26  
Blogger Magnus Andersson said...

Skönt att du tar tag i det där... jag hade en ful ovana att skicka tillbaka alla papper jag fick på mitt förra jobb, om de innehöll särskrivningar. Har lite svårt för det.

13/11/05 00:04  
Blogger Karolina Lassbo said...

Lars, jag saknar ord. Du är fabulous!

13/11/05 22:51  
Anonymous Anonym said...

Hallå där! Vad tycker du om skyltarna på centralen ? "Flyttade cyklar finnes här". Finnes som i finns, eller återfinnes? Konstig mening tycker jag, men... kanske är den korrekt ?

2/5/10 18:18  

Skicka en kommentar

<< Home