onsdag, mars 22, 2006

Tabula rasa

Jag hade gett upp. Det blev tråkigt att blogga. Jag vill inte skriva för att jag borde utan för att jag har något att skriva. Samtidigt vill jag gärna att folk läser vad jag skriver och gärna kommenterar det.

Nästan hela detta år har jag gått och väntat på att det skall vara kul att skriva igen men för en vecka sedan gav jag upp. Jag bestämde mig för att lägga ner Besökaren och låta den fall i glömska. Men som vanligt var det det som behövdes. Kravet på mig själv att skriva försvann och inom ett par dagar var huvudet fullt med presumtiva inlägg.

Men glöm vad jag skrivit hittills - kanske återvänder jag till det som var, men tanken är att börja om med en tom tavla.

Utvikning: Rubriken, Tabula rasa, betyder just "tom tavla". Läs mer här. Tabula rasa är också en lysande skiva av Einstürzende Neubauten. Den rekommenderas varmt.

Vad blir det då på Besökaren i fortsättningen? Det visar sig. Men det här var i alla fall ett livstecken.

3 Comments:

Blogger Joshua_Tree said...

Tom tavla säger du? "Tomt blad" har jag fått lära mig att det betyder. Det här måste vi gå till botten med!

22/3/06 16:37  
Blogger PW said...

Jag har hört samma översättning som Joshen men båda kanske är rätt?

23/3/06 15:02  
Blogger PW said...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion:Tabula_rasa

Båda verkar rätt men "tavla" är den ursprungliga.

23/3/06 15:06  

Skicka en kommentar

<< Home