onsdag, december 07, 2005

Hej konsument

OK egentligen kör jag inte enkäter i bloggen memn idag har jag huvudvärk och slem i kylen och kan därför inte tänka ut något mer begåvat:

Enkäten är snodd från deeped och Joshua tree:

Namn: Besökaren

Senaste impulsköp: med min ekonomi får man nöja sig att impulsköpa lite mat. En ölkorv blev det igår, till bastun...

Bästa promenad: -15 grader, stjärnklart, snö på marken, vindstilla och inte en enda jävla människa i närjheten (förutsatt att man har varma kläder!)

Äter lyxmiddag på: mors bekostnad, förmodligen

Favoritgata: Silverhättan, Visby

Bästa förfestmusiken: hm... Pogues, Nick Cave, Lars Demian, Carl Johan Vallgren, allt beror iofs på sällskapet...

Reser helst till: Grönland! (igen!)

En bra gå-bort-present: det beror helt på vem man ska till...

Favoritlyxartikel: Matkorg från någon saluhall. Eller en rökig single malt.

Älsklingsljud: Total tystnad kan vara rätt läckert. Bastonerna på en orgel likaså.

Senaste upptäckt i Stockholm: Pralinen på pralinhuset ;)

Favoritgalleri: Det är väl inte galleriet i sig som är bra utan vem som ställer ut. Med andra ord varierar det.

Favvosajter: Betapet, www.blogger.com, Qs

Här bjuder jag mamma på middag: Hemma. Eller på Hambergs Fisk

Fikar gärna på: Tintarella, Stockholm. Hugos eller Ofvandahls, Uppsala

Favortfärg: Vinröd

Rockstjärna jag skulle vilja träffa: Darin, med högernäven. Hrm... eller Johan Edlund i Tiamat över en öl...

Favvoskor: ? får man säga skidpjäxorna?

Klädkonto per månad: va? jag handlar kläder tre gånger per år, efter behov. Fast i Tyskland shoppade jag loss rejält för ett år sedan. Har man pengar är kläder ju ganska kul. Det har jag inte nu.

Mest överskattade affär: Ebbe Carlssonaffären... äsch jag vet inte

Mode jag aldrig vill se igen: Åttiotalspasteller och läppglans på både män och kvinnor var absolut gräsligt.

Bästa fyllekäket: Ingen aning. Jag blir trött innan jag blir hungrig. Men kom ihåg att dricka vatten innan man somnar!

Dansar helst till: Hole in the wall (sällskapsdans á la 1700-tal)

Senast gnolade: Hole in the wall, under besvarandet av förra frågan...

Bästa diktsamlingen: Allmänt: Tranströmers samlade verk. I år: Mohamed Omar: Tregångare