torsdag, oktober 19, 2006

Girigheten och Stegö Chiló

Jag må vara lite sent ute men jag kan inte låta bli att kommentera att madame Stegö Chiló anser sig ha rätt till avgångsvederlag efter att ha blivit sparkad efter två veckor på jobbet. Det är inget annat än en ren provokation. Just moderaterna predikar att man skall arbeta för pengarna etc och i det här fallet skall hon ha lön för två veckor och inte en dag mer - hon har själv satt sig i situationen och lär knappast ha några problem att återgå till vad än hon höll på med innan.

Den här typen av girighet tycker jag personligen är oerhört mycket mer upprörande, hur lag- och avtalsenlig den än må vara, än att inte betala TV-avgiften eller ens för den delen att anlita svart hushållshjälp. Skäms på sig!

*

Men idag ler jag lite åt en helt annan hjälte ! :)

*

Andra bloggar om: , , , ,

3 Comments:

Blogger PW said...

Instämmer till fullo.
Har inget till övers för sån girighet.

Japp, Janne Huokko är en hjälte! :)

19/10/06 10:50  
Anonymous Anonym said...

Hur svårt kan det vara att göra mål på Slöddertälyeah? *föga impregnerad* ;P

19/10/06 12:45  
Anonymous Anonym said...

Cecilia Stegö Chiló har mig veteligen aldrig sagt att hon vill ha mer än vad som är skäligt. Då hon avsagt sig både styrelseuppdrag och sagt upp sig från sitt jobb för att bli minister så är det klart hon ska få skälig kompensation tills hon hittat nytt jobb.

20/10/06 18:55  

Skicka en kommentar

<< Home