måndag, november 06, 2006

Luftvärnskanon

OK, jag är sent ute, men jag hade ingen ork/tid/lust att blogga förra veckan.
Men Alliansen vill införa en vapenamnesti, vilket jag inte tänker kommentera närmare, men...
...vid den förra vapenamnestin lämnades det in

6 698 enhandsvapen (pistoler och revolvrar)

10 224 gevär

54 helautomatiska vapen (kpistar och kulsprutegevär)

74 luft- fjäder- och harpunvapen

och, nu kommer det:

1 luftvärnskanon

Nu undrar jag naturligtvis: Vem lämnade in en luftvärnskanon och hur gick det till?
*knack* är det här man lämnar vapen?
Polisen: Mjo, det stämmer
Tjyven: Man kan vara anonym?
Polisen: Javisst, det är bara att lägga grejerna i containern på gården
Tjyven: Jo, jag undrar , kan du öppna luckan lite till?
Polisen: eh?
Tjyven: Jo, jag får liksom inte in min luftvärnskanon genom luckan.

Varifrån hade vederbörande fått en luftvärnskanon? Det är väl ingen man köper på plattan eller smugglar ut från lumpen i kalsongerna?

Fler frågor: Vad hade den som skaffat luftvärnskanonen tänkt ha den till? Ifall kriget kommer - militärern rustar ju ner så hemskt nuförtiden? Eller var det en grannfejd som gått lite överstyr. "Va, sköt han Missan med sitt hagelgevär... nu jävlar ska jag skjuta hans tupp med ... luftvärnskanon"

Så många frågor och så få svar :)

Andra bloggar om: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ännu fler frågor:

Hur lägger man vantarna på en luftvärnskanon?
Var förvarar man den?
Hade innehavaren varit duktig och monterat bort slutstycket så att inga barn skulle kunna fyra av den av misstag?

6/11/06 19:47  
Blogger Finansanalfabeten said...

Fantastiskt!
Undrar hur många fler luftvärnskanoner som finns där ute i "hemvärnsstugorna" ...

7/11/06 15:34  
Anonymous Anonym said...

Lätt att jag skulle vilja ha en luftvärnskanon att skryta med! Kunde man imponera på sina vänner här hemma :) Här kommer adressen till min blogg! Gick det bra på tennisen?
Kram!

8/11/06 11:45  

Skicka en kommentar

<< Home