torsdag, december 07, 2006

Den farliga maten

Igår var det farligt att äta kanel. Det ger leverskador. Jag firade med risgrynsgröt till lunch, med en extra tesked kanel över. För säkerhets skull chockade jag levern med en folköl på kvällen också. Idag är det salt som är farligt. Man kanske skulle köpa en påse lakrits i eftermiddag?
Troligen är all överkonsumtion av valfritt ämne hälsoskadlig. Det behöver man inte vara läkare ellre dietist för att räkna ut. Sedan är det bara en tidsfråga innan någon forskare lagt ner månader på att studera människor, möss eller dyngbaggar som tvångsmatats med något och konstaterar att det inte är bra och vips, så har pressen något att skriva om. För egentligen handlar det väl om att allt som skräms är angeläget att skriva om - och är det inga terrorister, hagamän eller fågelinfluensor som är ute och rör på sig - ja då får vi skrämmas med kanel istället.

Själv försöker jag äta lite (eller, understundom ganska mycket, det medges) av det mesta - det blir nog bra. Förresten är det inte gott med för mycket salt i alla fall.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 Comments:

Blogger M said...

Hu för skrämselpropaganda! Är det månne lika hälsofarligt att äta kanelen som att vara på kanelen? Det bästa kanske är att röka skiten. Jag får göra så i fortsättningen.

Nu drar det för övrigt ihop sig till kursval. Vad tycker du om terminen som gått, är det något att satsa på eller gör du som Sverker och dumpar det i soptunnan till vänster?

12/12/06 17:17  
Blogger lux said...

jag gör tummen upp! Kontakta mig på Slowsilver eller Helgon skall jag berätta mera!

13/12/06 20:28  

Skicka en kommentar

<< Home